ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

تعویض گلس ال سی دی موبایل در کرج Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-08-24 12:57:06. توضیحی درباره گلس ال سی دی موبایل و راه های تعویض آن. همچنین فرق بین گلس محافظ، گلس صفحه نمایش و تاچ لمسی و ال سی دی گوشی را توضیح داده ایم. توضیحی درباره گلس ال سی دی موبایل و راه های تعویض آن. همچنین فرق بین گلس محافظ، گلس صفحه نمایش و تاچ لمسی و ال سی دی گوشی را توضیح داده ایم. 4.5

تعویض گلس ال سی دی موبایل

روی ال سی دی گوشی های سامسونگ و آیفون یک شیشه محافظ (اصطلاحا گلس) قرار دارد. در اثر برخی ضربات فقط ال سی دی گوشی شما می شکند. یعنی کیفیت نمایش تصویر و عملکرد تاچ کاملا بدون نقص است. در این شرایط شما می توانید برای تعویض گلس به تنهایی اقدام کنید. البته تاکید می کنیم شرایط تعویض گلس این است که هیچ مشکلی مانند سوختگی، خطوط رنگی، پرش تصویر(اصطلاحا پرپر زدن) و ... روی صفحه مشاهده نکنید و عملکرد تاچ نیز کاملا درست باشد. یعنی هرکجای صفحه را که لمس کنید، عکس العمل درستی از صفحه نمایش دریافت کنید.

راهنمای ثبت درخواست

برای ثبت درخواست و اطلاع از نرخ تعمیرات موبایل 1401 شما میتوانید در کادر رو به رو با وارد کردن مدل گوشی و علل خرابی درخواست خود را ثبت نموده تا در اسرع وقت همکاران ما درخواست شما را بررسی نمایند.

پس از بررسی مشکل گوشی شما، کارشناسان ما با شما تماس گرفته و مشکل دقیق گوشی و هزینه تعمیر را به شما اعلام میکنند. سپس پیک مرکز تعمیرات موبایل به صورت رایگان به آدرس شما مراجعه میکنند و گوشی شما را تحویل می گیرند. پس از تعمیر موبایل مجدد پیک گوشی را درب منزل شما تحویل می دهند. شرکت پارس ارتباط در زمینه تعمیرات تخصصی موبایل اندروید و ios در برندهای مختلف می باشد..

برای استعلام قیمت تعمیرات اپل، سامسونگ، هواوی، شیائومی و دیگر برندهای معتبر موبایل، می توانید با وارد کردن برند، مدل و مشکل گوشی خود در همین قسمت اقدام کنید. پس از واردکردن شماره همراه و کلیک روی دکمه ثبت و استعلام قیمت تعمیرات، منتظر تماس کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن باشید.

لطفا تلفن همراه روشن و معتبری را وارد کنید تا کارشناسان ما بتوانند با شما تماس بگیرند.
ثبت گوشی loading
گوشی شما با موفقیت ثبت شد. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.
icon

1. تکمیل و ارسال فرم درخواست تعمیرات موبایل یا تبلت

icon

2. تماس کارشناسان شرکت با شما جهت هماهنگی های لازم

icon

3. ارسال پیک اختصاصی شرکت به محل و دریافت دستگاه از شما

icon

4. تعمیر دستگاه شما در کمترین زمان و تحویل مجدد آن توسط پیک شرکت

تعویض گلس ال سی دی موبایل در کرج
تعویض گلس ال سی دی موبایل
تاریخ انتشار : ۲ شهریور ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۲۳ آبان ۱۴۰۲

روی ال سی دی گوشی‌های سامسونگ و آیفون یک شیشه محافظ همان گلس قرار دارد. در اثر برخی از ضربات فقط ال سی دی گوشی شما می‌شکند یعنی کیفیت نمایش تصویر و کارکرد تاچ کاملاً بدونه مشکلی خواهد بود. فقط شما کافی است گلس را تعویض کنید و مشکل ظاهری گوشی شما درست شود.

گلس ال سی دی ازنظر مردم به لایه پلاستیکی گفته می‌شود که به‌عنوان لوازم جانبی گوشی خریداری می‌کنند و بر روی صفحه‌نمایش گوشی نصب می‌شود تا از به وجود آمدن خط و خش بر روی نمایشگر دستگاه جلوگیری خواهد کرد؛ اما ازنظر تخصصی و فنی گلس ال سی دی گوشی مفهوم دیگری را به همراه دارد که مفهومی کاملاً متمایز با طرز تفکر عامیانه مردم است. تعویض گلس ال سی دی آیفون یا تعویض گلس ال سی دی سامسونگ درواقع شیشه‌ محافظ گوشی و ضد خط و خشی خواهد بود که شرکت‌های سازنده گوشی آن را بر روی مجموعه تاچ و ال سی دی دستگاه پرس می‌کنند و بدین ترتیب از آسیب دیدن تاچ و ال سی دی گوشی جلوگیری می‌کند تا به گوشی آسیبی وارد نشود.

به‌طور مثال حتماً شنیده‌اید که روی صفحه‌نمایش گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده است که شیشه‌‌ای مقاوم برای جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش بر روی ال سی دی این گوشی به‌حساب آمده است. به این شیشه ازنظر فنی گلس ال سی دی گفته می‌شود. هنگامی‌که در مورد تعویض گلس ال سی دی گوشی‌های آیفون یا سامسونگ صحبت می‌شود باید متوجه شده باشید که منظور دقیقاً چه چیزی است؟ با توجه به توضیحاتی که در این مقاله از تعمیرات موبایل عرضه داده شد طبیعی است که تعویض گلس گوشی‌های موبایل هم می‌تواند دو مفهوم گوناگونی داشته باشد.

 

 گلس گوشی چیست؟

گلس ال سی دی درگوشی‌های آیفون یا سامسونگ به شیشه‌ محافظ و ضد خط و خشی گفته می‌شود که شرکت‌های سازنده گوشی آن را بر روی اجزای تاچ و ال سی دی دستگاه پرس خواهند کرد تا از آسیب دیدن تاچ و ال سی دی گوشی پیش‌گیری شود. گلس ال سی دی ازنظر مردم به ورق‌هایی یا همان روکشی پلاستیکی گفته می‌شود که روی صفحه ال سی دی گوشی نصب خواهد شد تا از به وجود آمدن خط و خش بر روی نمایشگر دستگاه جلوگیری کند. به‌طور مثال صفحه‌نمایش آیفون 11 پرومکس با لایه محافظ دارای پوشش Oleophobic برای صفحه‌نمایش گوشی پوشانده شده است که شیشه‌‌ای مقاوم برای پیش‌گیری از به وجود آمدن خط و خش بر روی ال سی دی این گوشی محسوب خواهد ‌شد. به این شیشه ازنظر فنی بودن به آن گلس ال سی دی گفته می‌شود. 

 

 گلس گوشی چیست؟

 

فرق بین گلس محافظ، گلس صفحه‌نمایش و تاچ لمسی و ال سی دی گوشی

صفحه‌ی نمایش گوشی‌ها از سه بخش اصلی و مهم تشکیل‌شده است. گوریلا گلس که حکم گلس پوششی را دارا بوده است. گوریلا گلس محصول شرکت کورنینگ یا همان شرکت آمریکای تولیدکننده شیشه و سرامیک است که به‌عنوان محافظ ضد خش و ضربه در انواع گوشی موبایل مورداستفاده قرار می‌گیرد. و بخش دیگر صفحه‌ی لمسی یا دیجیتایزر و صفحه‌ی ال سی دی تشکیل‌شده است.

بنابراین حتی اگر هیچ محافظ صفحه‌نمایشی نصب نکرده باشید یک گلس پوششی محافظ در صفحه‌نمایش گوشی شما نصب‌شده است. این سه لایه هرکدام درجه‌ها و آسیب‌های مختلفی را برای شما تعریف خواهد کرد؛ بنابراین زمانی که صفحه نمایشگر گوشی دچار ترک و شکستگی شده است باید ببینیم آیا فقط صفحه‌ی خارجی آسیب‌دیده یا صفحه‌ی لمسی و ال سی دی هم دچار آسیب و مشکل شده است.

درزمانی که پس از شکستگی تنها ترک‌هایی به‌صورت تارعنکبوت در صفحه‌نمایش گوشی شما اشکال گرفته‌شده باشد و لکه یا اینکه پراکندگی رنگ رؤیت نشود، زیاد جای نگرانی نخواهد داشت زیرا این مشکلی به وجود آمده برای تاچ گوشی یا ال سی دی مشکلی را ایجاد نکرده و تنها گلس خارجی گوشی آسیب و دچار شکستگی شده است؛ که با هزینه‌ی اندکی قابل تعمیر است. این‌یک اندیشه اشتباه است که هر نوع شکستگی به معنای شکستگی تاچ و ال سی دی و تعویض گلس شکسته موبایل است. به علائم که گفته‌شده توجه کنید تا به میزان آسیبی که به گوشی شما واردشده پی ببرید.

برخی از استفاده‌کنندگان برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروز آسیب جدی علاوه بر گوریلا گلس از گلس محافظ دیگری هم استفاده خواهد کرد. در این صورت با افتادن گوشی احتمال افتادن لکه روی صفحه‌نمایش و شکستگی‌های اساسی کم خواهد شد. زیرا با نصب گلس محافظ تنها گلس محافظ آسیب خواهد دید. با این روش هزینه تعمیرات آن نیز کاهش خواهد یافت. 

 

تعویض گلس ال سی دی سامسونگ

 برای تعویض گلسشکسته گوشی سامسونگ شما باید به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که شیشه ال سی دی گوشی تون براثر ضربه شکسته شده است؛ اما تصویر شما کاملاً سالم و به‌طور کامل نشان داده می‌شود و تاچ گوشی تون هم بدون کوچک‌ترین مشکلی کار می‌کند، اما روی شیشه صفحه‌نمایش تون شکستگی‌هایی به چشم می‌خورد.

اگر گلس گوشی شما شکسته باشد و عملکرد آن تغییری نمی‌کند از گوشی استفاده کنید و بعد گلس گوشی موبایل سامسونگ خود را تعویض کنید و این مشکل را حل کنید. شاید تعجب کنید که چطور باوجود شکستگی هنوز نمایشگر شما کار می‌کند! زیرا باید بدانید ال سی دی سامسونگ از چندین بخش و قطعه ساخته و تشکیل‌شده است که در کارخانه به‌وسیله دستگاه پرس روی‌هم پرس شده و به شکل یک قطعه یکپارچه شکل‌گرفته است که شما مشاهده می‌کنید.

یکی از این قطعات به نام گوریلا گلس یا به‌اصطلاح عام شیشه ال سی دی است که  با عمل کرد آن ضد خش کردن تاچ ال سی دی و گرفتن و فشار و ضربات کوچک گذاشته‌شده است. در مراحل تعویض شیشه گوشی سامسونگ، گوشی شما باید به‌طور کامل باز شود تا بتوان مشکل را برطرف کرد و یا تعویض انجام شود.

 

تعویض گلس ال سی دی سامسونگ

 

منظور از تعویض گلس گوشی چیست؟

درواقع منظور از تعویض گلس شکسته موبایل تعویض شیشه روی صفحه موبایل است که توسط شرکت سازنده بر روی گوشی شما نصب خواهد شد باید توجه داشته باشید که تعویض گلس، تعویض طلق یا شیشه نازکی نیست که از لوازم جانبی موبایل فروشی خریداری کرده‌اید. منظور ما شیشه‌ای است که به‌صورت یکپارچه با فریم گوشی موبایل شما پرس شده در کارخانه. گلس شیشه‌ی نازک، شفاف و نسبتاً مقاومی است که درواقع شرکت‌های سازنده نمایشگر گوشی‌های موبایل برای محافظت از تاچ و ال سی دی، روی پنل جلو نصب می‌شود. این شیشه با لایه پلیمری که در فروشگاه‌های لوازم جانبی موبایل به فروش می‌رسد و معمولاً توسط فروشنده و یا خود استفاده‌کننده روی ال سی دی نصب می‌کند کاملاً متفاوت خواهد بود.

به اولی گلس نام‌گذاری شده و به دومی محافظ گلس گفته می‌شود؛ اما در بازار و کاربران عادی، به‌اشتباه، هر دو را گلس می‌گویند. پس منظور ما از گلس گوشی‌های موبایل شیشه محافظی است که به‌صورت یکپارچه با مجموعه تاچ و ال سی دی گوشی پرس و نصب‌شده است و کاربر در نصب یا برداشتن آن هیچ دخالتی ندارد. فقط به‌وسیله متخصص این کار و در نمایندگی این مشکل رفع خواهد شد

 

تعمیر ال سی دی موبایل و گلس موبایل آیفون و سامسونگ

امروزه تلفن‌های همراه به یکی از ابزارهای مهم در زندگی ما تبدیل‌شده است که آن‌ها در معرض شکستن یا آسیب دیدن خواهند بود. صفحه‌نمایش گوشی و تبلت شما درواقع مهم‌ترین وظیفه را در عملکرد دستگاه شما دارد به‌طوری‌که بدون صفحه‌نمایش عملاً دستگاه شما از کار خواهد افتاد. به همین دلیل تعمیر سریع و به‌موقع آن امری حیاتی و ضروری خواهد بود. امروزه مدل‌ها و مارک‌های مختلفی از گوشی‌های هوشمند در اختیار استفاده‌کنندگان قرارگرفته که این باعث تنوع در نوع تعمیرات می‌شود و باعث تخصصی و فنی‌تر شدن مباحث مرتبط با آن شده است.

تعمیرات تخصصی ال سی دی و گلس موبایل آیفون و سامسونگ بخشی از خدمات تعمیرات 118 می‌باشد که با ابزارها و فناوری‌های جدید صورت می‌گیردو به بهترین شکل و به‌روزترین لوازم موجود تعمیر خواهند کرد. متخصصان و تکنسین‌های Repair 118 می‌توانند گلس گوشی‌های آیفون و سامسونگ شما رو تعمیر و مشکل به وجود آمده را برطرف کنند؛ اما برای تعمیر موبایل خود چند نکته حائز اهمیت است. نکته اول اینکه گلس روی ال سی دی که همان شیشه بیرونی گوشی شما شمرده می‌شود شکسته باشد. نکته دوم اینکه شما همچنان تصویر داشته باشید و تاچ شما بدون لگ کار کند.

تعویض گلس ال سی دی با تجهیزات مدرن و چسب OCA انجام می‌شود. ازجمله امتیازات این روش می‌توان به‌دقت بالا در صافی و مسطحی صفحه لمینت و ال سی دی آن اشاره کرد. چطور امکان دارد که تکه‌های شکسته ال سی دی گوشی شما به یکدیگر بچسبند و دوباره همانند روز اول شروع به فعالیت کند. دستگاه OCA لمینت می‌تواند این کار را انجام دهدو دستگاه OCA تکه‌های شکسته ال سی دی را به یکدیگر متصل خواهد کرد.

 

تعمیر ال سی دی موبایل و گلس موبایل آیفون و سامسونگ

 

تعویض گلس درگوشی‌های سامسونگ و آیفون چند شرط دارد:

اولین شرط: باید گلس روی ال سی دی که درواقع همان شیشه بیرونی است شکسته شده باشد.

دومین شرط: گوشی شما همچنان تصویر داشته باشد و تاچ آن بدون هیچ لگی کار کند.

  • مزیت این روش در این است که هزینه تعمیر یک ال سی دی به‌مراتب از تعویض آن کمتر است و در زمان تعمیر، ال سی دی اورجینال گوشی خود شما تعمیر خواهد شد و شما دوباره شاهد همان کیفیت قبلی ال سی دی خوددرگوشی مشاهده می‌کنید.
  • تعویض گلس ال سی دی با فناوری‌های نوین و مجهزترین دستگاه و چسب OCA صورت می‌گیرد و زمانی که گوشی شما تعمیر شد کیفیت ال سی دی آن به حالت اولیه بازخواهد گشت.

 

آموزش لمینت بدون ایجاد حباب هوا

1-ابتدا دستگاه را به برق وصل نموده و دکمه Start را فشار می‌دهیم.

2- دکمه توقف اضطراری را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت می‌چرخانیم تا دکمه به بالا بپرد.

3-از پنل سیستم استارت، دکمه تنظیمات را انتخاب کرده و بعد تنظیمات لمینت را انتخاب می‌کنید. دمای لمینت را روی 40 درجه سانتی‌گراد قرار داده شود. زمان وکیوم را روی پانزده ثانیه و زمان لمینت را روی 180 ثانیه یا سه دقیقه قرار می‌دهید. اکنون دکمه تائید را فشار داده و در ادامه بر روی دکمه بازگشت می‌زنید و از صفحه نخست گزینه لمینت را انتخاب می‌کنید.

4- فشار مربوط به لمینت را روی سی‌وپنج صدم مگا پاسکال قرار می‌دهید.

5-ال سی دی در را تمیز کرده و فیلم OCA را با چسب آن می‌کشید و با سرعت و دقت کامل، کاملاً روی ال سی دی می‌گذارید و روی وسط ال سی دی با ضربه انگشت سبابه آن را روی ال سی دی پخش می‌کنید.

6- ال سی دی را روی سینی قرار داده و در تانک لمینت قرار می‌دهید. اکنون دکمه استارت را فشار داده و با یکدست فشار می‌آورید تا زمانی که مکش شروع شود.

7- زمانی که پمپ خلأ به مقدار پیش‌فرض خود برسد، سینی لمینت به پایین رانده می‌شود و وقتی‌که زمان تنظیم‌شده به انتها رسید درب وکیوم به‌طور اتوماتیک بازخواهد شد.

 

مراحل لمینت سریع

1-زمان لمینت را روی 20 ثانیه و فشار را روی چهاردهم مگا پاسکال قرار می‌دهیم.

2- سایر تنظیمات همانند قسمت قبل (لمینت بدون حباب) انجام می‌شود.

 

آموزش لمینت بدون ایجاد حباب هوا

 

حذف حباب‌های هوا

1-دکمه اگزوز را فشار داده و پس از پایان کار، درب مخزن حذف‌کننده حباب را باز می‌کنیم.

2- نمایشگر را به مخزن حذف‌کننده‌ حباب تغییر دهید.

3-بر روی دکمه بازگشت زده و وارد تنظیمات حذف حباب شوید و زمان حذف حباب را روی 10 تا 20 دقیقه و دمای آن را روی 40 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

4-بر روی بازگشت زده و سپس در صفحه اصلی حذف حباب را استارت می‌کنیم. وقتی‌که زمان تنظیم‌شده به پایان رسید درب مخزن حذف حباب را بازنموده و صفحه‌نمایش را خارج می‌کنیم.

 

هزینه‌های تعویض گلس ال سی دی موبایل

آسیب رسیدن به صفحه‌نمایش گوشی دارای درجات مختلفی خواهد بود. ازاین‌رو درصورتی‌که تاچ و ال سی دی گوشی آسیب‌دیده باشد باید متحمل هزینه‌های بیشتری شوید. به‌عبارت‌دیگر هزینه‌های تعویض محافظ گوشی کمتر است و به همین ترتیب تعویض گلس خود گوشی از تمام قطعات صفحه‌نمایش ازجمله صفحه لمسی و ال سی دی هم کمتر خواهد بود. تعویض تاچ و ال سی دی در پرقیمت‌های مختلفی قرار دارد و برای گوشی‌های مختلف متفاوت خواهد بود اما به‌طور متوسط از مبلغ ۳۰۰ هزار تومان شروع‌شده و برای گوشی‌های مارک و به‌روز رقم‌های میلیونی نیز خواهد رسید.

 

ریسک شکستن ال سی دی در حین تعویض گلس گوشی

ال سی‌دی‌های موجود در بازار بسیار نازک و شکننده هستند که ممکن است در هنگام جداسازی گلس و تعویض گلس موبایل توسط تعمیرکاران مبتدی، ال سی دی دچار شکستگی و ترک شود. از طرفی دیگر تمیز کردن lcd گوشی از چسب گلس مورد تعویض نیز مراحل حساسی خواهد بود. درصورتی‌که این کار پاک‌سازی به‌درستی صورت بگیرد و گلس جدید بر روی اضافه‌های چسب گلس قبلی نصب شود، ال سی دی و تاچ گوشی آسیب‌دیده از عملکرد اصلی خود دور خواهد شد. پذیرش این ریسک بر عهده مشتری است. توصیه می‌کنیم تعویض گلس ال سی دی موبایل را کاملاً جدی بگیرید و از مراجعه به مراکز نامعتبر جهت تعویض گلس گوشی  جدا پرهیز و دوری‌کنید.

 

تعویض گلس موبایل چه زمانی انجام می‌شود؟

تاچ ال سی دی گوشی‌های موبایل امروزی از چهار بخش اصلی تشکیل‌شده است. اگر از لایه بیرونی به سمت داخل بخواهیم شروع کنیم. اولین بخش گلس روی ال سی دی قرار دارد که وظیفه محافظت از آن در برابر برخورد با اشیا و عوامل خارجی را بر عهده خواهد داشت. پشت این گلس تاچ یا اصطلاحاً دیجیتایزر نصب‌شده که وظیفه آن تشخیص محل لمس کار برو یا شناسایی دستورات لمسی او خواهد بود.

در پشت تاچ هم ال سی دی و چراغ‌های نور دهنده پشت آن قرار دارند که محتوای نمایشگر را به تصویر می‌کشند. در آخر هم فریم ال سی دی آخرین قطعه تشکیل‌دهنده این مجموعه خواهد بود که تمام اجزای تشکیل‌دهنده تاچ آل سی دی گوشی را در کنار هم به‌صورت فشرده نگه می‌دارد؛ بنابراین وقتی از تاچ ال سی دی گوشی صحبت می‌کنیم، منظورمان، مجموعه که گفته‌شده است.

در برخی شرایط ممکن است در اثر ضربه‌ای که به گوشی واردشده، گلس روی ال سی دی آن بشکند اما سایر اجزای تاچ ال سی دی گوشی یعنی تاچ، ال سی دی و فریم آن سالم باقی‌مانده باشد. در این مواقع شکستگی صفحه‌نمایش گوشی آشکار خواهد شد و روی صفحه ترک‌های ریزی تولید خواهد شد اما بااین‌حال ال سی دی و تاچ گوشی بدون مشکل عمل خواهد کرد. برای اینکه مطمئن شوید که تاچ ال سی دی گوشی سالم بوده است و تنها گلس، آسیب‌دیده است.

انگشت خود را پنل و به‌خصوص کانون ترک‌خوردگی بکشید، با منوها کارکنید و آن‌ها را لمس کنید، اگر گوشی به دستورات شما پاسخ داد، پس تاچ کاملاً سالم است؛ و به‌خوبی چک کنید، ببینید روی ال سی دی لکه‌های تیره و یا بنفش‌رنگ دیده نمی‌شود و این صدمه‌ای که واردشده در میزان روشنایی آن هیچ تأثیری نگذاشته باشد. در این‌گونه شرایط خاص می‌توانید با تعویض گلس گوشی موبایل خود مشکل آن را حل کنید و از تعویض گلس موبایل به‌عنوان جایگزین تعویض کل مجموعه تعویض تاچ ال سی دی شیائومی Mi 4استفاده کنید.

 

تعویض گلس موبایل چه زمانی انجام می‌شود؟

 

انواع گلس محافظ گوشی کدام اند؟

یادگیری نحوه‌ی تعویض گلس ال سی دی محافظ گوشی به شکل درست باعث خواهد ‌شد که از خرابی و حباب زدگی گلس جلوگیری کنید؛ اما اینکه چه گلسی با چه کیفیتی خریداری کنیم نیز در کم شدن خرابی و حباب زدگی اهمیت زیادی دارد. توصیه می‌کنیم که گلس محافظ گوشی را از جایی خریداری کنید که کاملاً معتبر باشد و قالب آن متناسب با مدل گوشی شما باشد؛ اما اگر موفق به خرید گلس با این ویژگی‌ها نشدید؛ بهتر است از محافظ‌های طلقی استفاده کنید و تعویض آن را به افرادی که توانای خوبی در این زمینه‌دارند بسپارید. با توجه به اهمیت گلس محافظ گوشی توصیه می‌کنیم در اولین فرصت نسبت به تهیه یک محافظ صفحه‌نمایش برای گوشی یا تبلت خود اقدام کنید.

گلس‌های محافظ گوشی در اندازه‌ و ابعاد گوناگونی و برای گوشی‌های مختلف ارائه می‌شوند؛ اما گاهی اوقات می‌توان با استفاده از راه‌های برخی از گلس‌ها را به شکلی برش داد که برای استفاده در سایر گوشی‌ها نیز قابل‌استفاده باشد. ازجمله رایج‌ترین گلس‌های محافظ گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

گلس‌های نرم:

این نوع گلس‌ها دارای پوشش پلاستیکی نرمی خواهند بود که از نمایشگر گوشی در مقابل خط و خش و خراشیدگی محافظت می‌کنند؛ اما این محافظ‌ها در برابر ضربه و فشار مقاومت کمی خواهند داشت؛ به همین دلیل استفاده از این نوع گلس برای گوشی‌ها زیاد پیشنهاد نمی‌شود.

 

گلس‌های نیمه سخت:

این نوع گلس‌ها منعطف،  سبک و نیمه رفلکس هستند و برای بازی با گوشی مناسب هستند اما نمی‌توان برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده کرد.

 

گلس های خیلی سخت و محکم:

این نوع گلس‌ها مانند لنز میکروسکوپ هستند که روی آن‌ها لایه‌ای پلاستیکی قرارگرفته و جلوی آسیب جدی را در صورت بروز ضربه را خواهند گرفت و همچنین محافظ خوبی در برابر خراشیدگی‌ها و تماس اشیای تیز با صفحه‌نمایش است؛ اما عدم انعطاف کافی و مقاومت زیاد در برابر خمیدگی دارند، نقطه‌ضعف این گلس‌ها این مواردها است که می‌تواند امکان شکستگی را در صورت بروز حادثه را زیاد کند.

 

گلس های خیلی ضخیم:

این نوع گلس‌ها دارای پوشش پلاستیکی ضخیمی هستند که از جنس هیدرو کربنات تشکیل‌شده‌اند. همین ضخامت از صفحه‌نمایش در مقابل ضربات مستقیم و سنگین محافظت خواهد کرد؛ اما مقاومت این نوع گلس‌ها در برابر خراشیدگی کمتر است و اگر روی آن‌ها خراش شکل بگیرد ثابت در محل خود باقی نمی‌مانند. نقطه‌ضعف این گلس‌ها تأثیر آن‌ها در تاچ پذیری است. به دلیل ضخامت زیاد، این نوع گلس‌ها بر کارکرد لمسی گوشی اندکی اثر منفی بر جا می‌گذارد.

 

انواع گلس محافظ گوشی کدام اند؟

 

نکات مهم تعویض گلس ال سی دی موبایل

بعدازاینکه تشخیص داده شد که این آسیب واردشده به گلس گوشی آسیب رسانده است، نوبت به تعویض آن خواهد رسید. در خصوص تعویض گلس ال سی دی موبایل باید به چند مورد مهم توجه داشته باشید.

اول: تعویض این کار را نمی‌توان شخصاً انجام داد زیرا که به ابزارها و مهارت‌های لازم در انجام این کار نیاز خواهید داشت. ازاین‌رو حتماً باید تعویض گلس را در یک مرکز تعمیراتی شکل بگیرد. از طرفی این کار را باید به افراد باتجربه سپرد، چراکه به دلیل حساسیت ال سی دی و پنل تاچ، اگر مهارت و دقت لازم در خصوص تعویض گلس گوشی صورت نگیرد، می‌تواند به بخش‌های حساس‌تر گوشی نیز آسیب برساند.

دوم: نکته مهم دیگر در خصوص استفاده از یک گلس اصلی و سازگار با مدل گوشی موردنظر شما کاربران خواهد بود این قطعه نقش مهمی در محافظت از صفحه‌نمایش و ال سی دی دستگاه را نیز دارا بوده و ازاین‌رو حتماً باید از گلس های اورجینال مخصوص خود گوشی استفاده شود. استفاده از گلس های تقلبی می‌تواند کیفیت و دوام نمایشگر را تحت تأثیر قرار دهد و کیفیت قبل را نداشته باشد. این مورد نیز نشان می‌دهد که چرا باید تعویض گلس موبایل در یک مرکز تعمیرات تخصصی معتبر انجام شود تا دچار مشکل در هنگام کار کردن گوشی موبایل و غیره وسیله‌های هوشمند نشود.

 

کلام آخر:

ازآنجاکه ال سی‌دی‌های موجود در بازار بسیار نازک و شکننده هستند، ممکن است در هنگام جداسازی گلس و انجام فرآیند تعویض گلس ال سی دی موبایل شیائومی توسط تعمیرکاران مبتدی، ال سی دی دچار شکستگی و ترک‌خوردگی شوند. از طرفی دیگر تمیز کردن lcd گوشی از چسب گلس مورد تعویض نیز مراحل حساسی خواهد بود. درصورتی‌که این کار پاک‌سازی به‌درستی شکل نگیرد و گلس جدید بر روی اضافه‌های چسب گلس قبلی نصب شود، ال سی دی و تاچ گوشی آسیب خواهد دید و از عملکرد اصلی خود دور خواهد شد. پذیرش این ریسک بر عهده مشتری و یا استفاده‌کنندگان از این گوشی خواهد بود.  ازاین‌رو توصیه می‌کنیم تعویض گلس گوشی را جدی بگیرید و از مراجعه به مراکز نامعتبر جهت تعویض گلس گوشی جدا خودداری کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
saeeid021 تاریخ : ۴ مهر ۱۴۰۱
سلام تعویض گلس ال سی دی گوشی چقدر زمان میبره؟ بعد امکانش هست که حین تعویض ال سی دی گوشی آسیب ببینه؟
ادمین
سلام مدت زمان تعویض گلس ال سی دی موبایل بستگی به مدل گوشیتون داره اگر گلس ال سی دی گوشیتون سریع پیدا بشه 5 یا 6 ساعت زمان میبره. بله امکانش هست که موقع تعویض گلس ال سی دی موبایل ، ال سی دی موبایل هم آسیب ببینه ولی احتمالش خیلی کم هست
محمدحسین نجفی تاریخ : ۴ مهر ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید. آقا من گوشیم افتاده تاچ گوشیم سالمه صفحه گوشیمم اوکیه. بنظرتون مشکلش بخاطر گلس ال سی دی هستش؟
ادمین
سلام بله دوست عزیز گلس ال سی دی گوشیتون شکسته و باید اقدام به تعویض گلس ال سی دی موبایل خودتون کنید تا به ال سی دی موبایل آسیب نزنه
سحر تاریخ : ۴ مهر ۱۴۰۱
سلام هزینه تعویض گلس ال سی دی سامسونگ a51s چقدر هستش؟
ادمین
سلام برای کسب اطلاع از هزینه تعویض گلس ال سی دی موبایل با شماره 02691009091 تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما رو راهنمایی کنند.